Kako promašiti devetku

utorak, 23.02.2010.

Peti tjedan

Peti tjedan


Datum (16.02.2010.)
Večeras odmah po dolasku dobio sam i zadatak za ovaj trening. Vođenje streljačkog dnevnika. Debeli flomaster, kemijska i istrošena meta su sve što je potrebno.
Poslije svakog hitca zapisati pretpostavljenu lokaciju pogotka, vratiti metu, označiti pogodak, zapisati točnu lokaciju pogotka i komentar.
Rezultat izgleda otprilike ovako nekako.
Streljački dnevnik
Naravno kad se sredi u tablici može izgledati i ovako.
Prvo je broj dijabole u seriji, pa dva stupca koja opisuku predviđenu lokaciju pogotka (prsten i smjer prema satu). Zatim stvarna lokacija pogotka (prsten i smjer prema satu) i na kraju komentar.
Prva serija:
Predviđ.PogodakKomentar - No. 125358
171173
26546
37683
47673
55252vidio sam pogodak
671181
761283
8971012
97442okinuo sam dok je ciljnik bio desno od centra
1010673

Za sada pogotke pokušavam označavati po sistemu sata. Dakle brojka kruga i oznaka smjera prema položaju brojki na satu.
Iz dnevnika je vidljivo da mi pogađanje još ne ide, ali barem razmišljam o tome i stječem dojam da sad ipak češće pogodim u kojem je smjeru dijabola otišla. Vježbom do savršenstva sretan
Sama serija je krenula poprilično dobro za moje kriterije. U prvih pet dijabola, tri rade usku grupu, jedna je otišla svojim putem dolje, a jedna malo više i desno.
Meta 1
Ovdje je trener predložio korekciju ciljnika jer je bilo vidljivo da grupa postoji, ali je desno od centra. Zamolio sam da to odgodimo do kraja serije da vidim kako mi grupe napreduju (nisam htio unositi promjene korekcijom ciljnika).
Tada sam saznao da je korekcija ciljnika nešto što se radi redovito, a ne povremeno… eek
Dakle korekcija ciljnika se radi tijekom natjecanja i to čim se primijeti tendencija odstupanja od centra. Juniorima trener može pomoći pri korekciji ciljnika, ali seniori (i veterani ?) to moraju raditi sami. Lateralna korekcija ciljnika na Anschütz 335 pušci se također radi prema pravilu desne ruke.
Objašnjenje za korekciju tijekom natjecanja.
Na natjecanju seniori pucaju 40 dijabola u sat i 15 minuta serijskom puškom ili 60 dijabola u sat i 45 minuta standard puškom. Pritom dolazi do zamora mišića koji uz ostale efekte na pucanje dovode i do manjeg pomaka točke pogotka. Obzirom da kompenzacija pomicanjem točke u koju ciljamo nije dobra metoda za korekciju, na natjecanju vršimo korekciju ciljnika kako bismo kroz cijelo vrijeme natjecanja održali što bolji rezultat.
Formula za izračun korekcije se dobiva iz pravila sličnosti trokuta i glasi: potrebna korekcija = udaljenost prednjeg i stražnjeg ciljnika (u mm) pomnožena s udaljenošću hitca od centra mete (u mm) i podijeljeno s udaljenošću strijelca od mete (10000mm). Rezultirajući broj je potrebna korekcija izražena u mm. Puni krug vijka za podešavanje na Anschütz 335 iznosi 0,5mm a krug je podijeljen na 5 dijelova (klikova). Dakle 0,1mm po „kliku“. Dobivenu korekciju podijelite s 0,1 i dobivate potreban broj klikova za korekciju.
Vratimo se na prvu seriju i metu.
Prva dijabola je otišla malo više i malo lijevo od grupe, druga u grupu. E ovu sam jedva primjetio i da nije bilo označavanja flomasterom, ne bih bio siguran da li sam pogodio ili fulao u potpunosti. No na jednom rubu rupe od grupe je bilo oko dva milimetra neofarbanog papira pa smo zaključili da je ipak tuda prošla dijabola. yes Treća opet lijevo i pogađa centar (a u biti je promašaj jer je lijevo od grupe). Onda opet jedna gore desno od grupe, ali to je bilo okidanje u krivom trenutku (u biti ovaj dnevnik je super stvar, i nakon tjedan dana znam zašto je nešto promašeno i kako thumbup ) i za kraj opet u centar grupe.
Moram priznati da sam bio ugodno iznenađen postignutom grupom bez obzira na ovih 5 dijabola posijanih okolo.
U međuvremenu je bilo i priče o tome kako su ljudi postizali bolje rezultate na pucanju donekle umorni nego potpuno odmorni jer odmorni mišići puni snage lakše i brže reagiraju na manje impulse i time se smanjuje „smirenost“ pri gađanju.
Uz napetost i tremu koja je prisutna na natjecanju koje se odvija ujutro to još jedan faktor koji će doprinijeti nepreciznosti natjecatelja.
Zaključak je da se prije natjecanja treba napraviti dobar tulum do jutra tako da nismo previše odmorni i poletni party
Prije druge serije je izvršena korekcija ciljnika po horizontalnoj osi. No naravno da nije sve završilo u centru zbog toga.
Meta 2
Druga serija:
Predviđ.PogodakKomentar - No. 125359
1612512okinuo sam dok je ciljnik iznad centra
2101273trznuo prilikom okidanja
361231okinuo sam dok je ciljnik iznad centra
49695
5510511trznuo prilikom okidanja
65533trznuo prilikom okidanja
771510
89666
9861012
10910812

Primijetio sam (i zapisao) puno više grešaka nego na prvoj seriji. Za sada ih tumačim padom koncentracije i umorom koji bio rezultat zimskih sportova na Sljemenu tog jutra.
Prva dijabola točno po centru, ali previsoko. Loš tajming prilikom okidanja, okinuo sam u krivom trenutku.
Druga u visini centra ali desno. Trznuo sam prilikom okidanja. Ali da nisam trznuo, nekako mislim da bi otišla po visini krivo jer mi je se čini da bi pomak od navedenog trzaja trebao ići više dijagonalno.
Treća opet iznad i opet zbog okidanja dok ciljam previsoko. Četvrta je oko centra, ali peta i šesta opet svaka na svoju stranu zbog trzanja… Već nakon prve tri mi je bilo jasno da bih trebao malo prekinuti i odmoriti. Možda čak i jesam pola minute, ali očito da sam trebao puuuuno više smokin
Još dvije dijabole posijane nasumice (tko zna zašto) i nakon toga dvije blizu centra za kraj. Vjerojatno sam za te zadnje dvije odmorio i koncentrirao se i ponovio sve naučeno i pratio redoslijed.
A možda mi se samo posrećilo pjeva
Uglavnom još jedna lekcija za kraj. Većina drugih sportova teži povezivanju različitih faza akcije u jednu neprekinutu cjelinu. U streljaštvu je naglasak na jasnom razdvajanju faza akcije gađanja. Dakle odvojiti postavljanje u položaj od grubog i finog nišanjenja, od okidanja i zadržavanja u stavu (da ne nabrajam detaljnije cikluse gađanja). U streljaštvu povezivanje akcija obično dovodi do greške.

Također sam primijetio da sam radio greške na koje sam upozoren na prvom treningu. Prilikom ciljanja ponekad zatvorim lijevo oko iako imam traku i sjenilo (karton), a prilikom okidanja ponekad ispružim prst umjesto da ga zadržim u skvrčenom položaju. Loše navike, ali obzirom da nemam iza sebe dug streljački staž s takvim navikama, mislim da ću ih se brzo riješiti.
Zbog umora i nedostatka vremena ovaj put sam odradio samo dvije serije, ali tvrdim da nije bitna kvantiteta nego kvaliteta cool.

Zaboravio sam napisati da je prošli put bilo objašnjeno zašto se napredak strijelca po bodovima može vidjeti u stepenicama a ne kontinuirano. Dakle napredak je kontinuiran i recimo da se grupa smanjuje iz tjedna u tjedan za recimo 0,5 mm (samo za ilustraciju). Da bi se jedan pogodak bodovao više, mora biti 4,5 mm bliže centru. Dakle recimo da za 9 tjedana pogodak bude dovoljno bliže da se boduje više. No i ostali pogodci se otprilike u istom razdoblju isto tako približe da bi mogli biti bodovani više. Dakle u teoriji nakon 9 tjedana bi se rezultat za 10 metaka povećao za 10 bodova, pa onda opet 9 tjedana ništa pa onda opet 10 bodova. Naravno da je u stvarnoj situaciji raspodjela malo drugačija, ali pokazuje se isti princip napredovanja u „stepenicama“. Naravno da rezultat može donekle i varirati ali proučavanjem kroz određeni vremenski period pokazao bi se isti trend.
- 16:41 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>