Kako promašiti devetku

utorak, 02.03.2010.

Šesti tjedan

Datum (23.02.2010.)
Prvu stvar koju ću danas navesti je vrlo važna s aspekta sigurnosti općenito u radu s oružjem (ne samo zračnim).
Kad se obavlja više radnji na streljačkom mjestu (zamjena mete, vođenje dnevnika…) uvijek se zadnja puni puška. Puška se puni prije samog pucanja jer dok se obavljaju druge radnje, može pasti i uslijed pada može doći do ispaljenja metka!

Sad kad smo riješili sigurnosni aspekt možemo nastaviti s treningom. smijeh

Na početnom dijelu treninga ponovljena je važnost da se ne fokusira meta već prednji nišan. To se dešava i iskusnim strijelcima pa je potrebno obratiti dodatnu pažnju.

Serija 1
Prva serija je dosta „razbacana“, no kad sam usporedio s metama od prije dva tri treninga… Ne mogu ne zamijetiti primjetan napredak thumbup
Meta 1
Prvi metak gore desno, drugi dolje lijevo. Treći opet dolje lijevo odmah uz drugi. Ovdje sam primijetio da sam fokusirao metu a ne prednji ciljnik. Dakle još više pripaziti na faze i način ciljanja.
Četvrti daleko lijevo, peti daleko desno. Kod tog petog metka sam se počeo ljuljati zbog labavog stava i umjesto da sam spustio pušku mislio sam da sam uhvatio trenutak u kojem sam se koliko-toliko smirio. E tu sam malo zaustavio loptu i rekao sam sebi da nema baš previše smisla ovako šarati po meti i da je vrijeme da se malo skoncentriram. Pripazio sam na pripremu, na ciljanje i okidanje i šesti metak je završio ravno iznad centra.
Nažalost priprema nije potrajala i kod 7 metka pri samom kraju ciljanja počeo sam ljuljati i 7 je završio dolje lijevo (malo bliže od rupe koju su napravili 2. i 3. metak). Osmi je otišao tamo negdje gore desno kao i prvi, a deveti i deseti su otišli jedan uz drugi gore lijevo.
Predviđ.PogodakKomentar - No. 280470
181181
28777
38667fokusirao metu, ne prednji ciljnik
477510
56573labav stav
695912priprema je bila u redu
79587njihanje kod zadnje faze ciljanja
89671
9810710
10106810


Nakon prve serije slijedila je nova vježba.
Na pozadini mete su nacrtane dvije vertikalne crte međusobno udaljene za širinu crnog kruga na meti.
Cilj vježbe je da se pogodci grupiraju između ove dvije crte, po mogućnosti u visini centra mete.
Svrha vježbe je da prilikom ciljanja nemamo objekt koji bismo fokusirali na meti (crni krug) i koji bi nam odvlačio pažnju od prednjeg ciljnika, te da vježbamo fokusiranje na prednji ciljnik.

Zanimljivo i vrlo korisno iskustvo yes
Nisam odmah shvatio poantu „prazne“ mete. Mislio sam da je cilj da ne mislimo o centru i bodovima, pa sam pitao da li možemo povući crtu po sredini mete da smanjimo mogućnost pogađanja van zadanih granica jer bi ipak imali neku središnju crtu u koju bi mogli nišaniti. No ponovo je uslijedilo objašnjenje da poanta svega i je u tome da se nema u „što“ nišaniti. Ni krug ni crta, jer bilo koja referentna točka u koju usmjerimo prednji ciljnik može „odvući“ oko i možemo nju fokusirati umjesto prednjeg ciljnika.
Kad se doma vježba okidanje „na suho“, neki strijelci stave metu na zid ili nacrtaju točku. No to je pogrešan način jer se opet dobiva cilj koji oko može fokusirati umjesto prednjeg ciljnika.


Kao što sam napisao, bilo je i malo riječi o vježbanju doma za strijelce koji nemaju vremena vježbati na streljani, no nije nam rečeno da i sami vježbamo doma. Vjerojatno zato jer nema svatko doma pušku za vježbanje. Primjer je bio objašnjen i pokazan na pištolju.
Navedeni pištolj se može postaviti u način rada da mehanizam za okidanje ostaje u funkciji, ali ne aktivira mehanizam za opaljenje (e jesam stručno objasnio). Uglavnom čuje se klik, ali se ne čuje zvuk oslobađanja zraka i ne ispaljuje se dijabola (još stručnije). Strijelac potom zauzme stav za gađanje (recimo ispred bijelog zida) i vježba gađanje u kućnim uvjetima ciljajući u zid.

Počeo sam s vježbom i nikako da spustim ciljnik dovoljno da gađam po sredini. Jedna dijabola je čak završila negdje iznad mete.
Nisam vodio streljački dnevnik za ovo jer u biti nisam ni znao kako bi označio pogotke (osim upisivanjem brojeva na metu).
Zadnja dijabola je ipak završila izvan granica i to zato jer sam trznuo pri okidanju.
Meta 2

Poslije ove vježbe je slijedila još jedna serija „na metu“.
Započeo sam s manjom grupicom desno od centra, ali onda mi je nešto popustilo (ili sam previše gledao na sat) i uglavnom zadnja 4 su pobjegla oko ove početne grupe.
Meta 3
Prvi i drugi metak jedan kraj drugoga desno od centra. Treći nešto više, ali još uvijek desno. Četvrti metak je otišao desno na sam rub crne zone. Za cijelu ovu zadnju seriju nemam komentara (osim za zadnja dva hitca) jer jednostavno nisam zamijetio neku konkretnu grešku koju bih mogao navesti. Očito da je bilo „sve po malo“ rofl
Peti metak ide blizu centra (ali opet malo desno), ali šesti zato završava desno van crnog kruga. Sedmi i osmi također završavaju na rubu crnog, ali lijevo od centra i povećavaju grupu koju sam napravio no
Kod devetog trzam udesno prilikom okidanja i završava visoko i desno u bijelom. Zadnji hitac mi isto nije uspio. Okinuo sam dok mi je ciljnik bio previsoko. namcor

Predviđ.PogodakKomentar - No. 280471
18683
210673
38581
46573
58695
67363
796711
86777
97342trznuo udesno prilikom okidanja
10612412ciljao previsoko prilikom okidanja

No kad pogledam ove grupe i one s prijašnjih treninga ne mogu reći da nisu bolje. Dakle za sada je napredak evidentan i samo se pitam kad ću ispraviti ove početničke greške koje se vide iz aviona i doći do svoje prve „granice“ kada će biti potrebno mnogo više napora i vježbanja da bi se vidio napredak.
mah
- 12:46 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>