Kako promašiti devetku

utorak, 07.09.2010.

Tridesettreći tjedan

Datum (02.09.2010.)

29. trening, 1. trening velikokalibarskom puškom.

DisciplinaSer. Z. PuškaZ. PištoljMK puškaVK puškaUkupno
Broj treninga1828129


Nakon ljetne pauze započelo sam s velikim kalibrom. Ali to je samo izlet u novu disciplinu, da vidim kako je to i da osjetim što znači pucati VK puškom. Vjerojatno ću moći odraditi svega dva ili tri treninga prije povratka na zračno oružje.
Na Vrapčanskom potoku sam bio samo jednom 2001. No izgledalo mi je kao da se ništa nije promijenilo. Po dolasku na streljanu iznenadilo me je koliko je glasna M48. Mislio sam da netko puca s nečim puno jačim, a kad tamo… tanđara grmi zubo
Kad sam ušao u zgradu sa streljačkim mjestima, svaki pucanj je bolno odjeknuo u ušima tako da sam prvo potražio čepiće za uši, a tek onda sam išao raspakiravati ostatak opreme. Zaštita za uši je stvarno obavezna.
Prvo smo otišli zadužiti pušku (i uzeti mete). Dobio sam M48 (ili M48A moram provjeriti) koja je bila lijepo zamašćena s čepićem od krpice na ustima cijevi. Dok smo se vraćali do streljačkog mjesta odložiti pušku, uslijedila je ponovna uputa oko sigurnosti na streljani (što češće ponavljati, to bolje): Pravila su ista kao i za malokalibarsku pušku. Glavno i osnovno je prilikom prenošenja puške ili kod ostavljanja puške na streljačkom mjestu držati zatvarač otvoren.
Ostavili smo pušku i otišli postaviti mete u rov. Meta je R-35 i postavlja se na 100 m udaljenosti. Na drvenu ploču se lijepi širokom ljepljivom trakom jer pribadače ne bi uspjele izdržati udare zrna u metu (za MK smo učvršćivali pribadačama).
Po povratku iz rova je uslijedilo čišćenje puške i zatvarača. Obavezan postupak prije i poslije svakog pucanja. U biti zatvarač smo rastavljali samo prije pucanja, kasnije ne. Postupak rastavljanja neću opisivati. Za one koje interesira, detaljno je opisan u uputama za rukovanje na engleskom jeziku ovdje. Ono što je važno je da je prilikom rastavljanja objašnjeno gdje je kočnica i kako radi (krajnji lijevi položaj, spremno za pucanje, podignuta u srednji položaj, moguće je rukovati sa zatvaračem, ali nije moguće okidati, krajnji desni položaj, ne može se okidati niti baratati zatvaračem). Prilikom rastavljanja puške i vađenja zatvarača kočnica mora biti u srednjem položaju.

Nakon čišćenja puške vratio smo se na streljačko mjesto, obukao kaput, stavio odgovarajući remnik i zauzeo stav za gađanje. Sve uz pomoć i nadzor trenera. Nakon toga dok sam ležao još jednom mi je objasnio kako repetiram i punim pušku. Onda je uslijedilo još par korekcija i započelo je gađanje. Trener je primio pušku za prednji dio i gurnuo je prema meni. Rekao je da će to otprilike biti trzaj koji ću osjetiti (moram mu reći da drugi put gurne malo jače jer je podcijenio trzaj ili precijenio svoju snagu sretan). Municija je bila vojna ako ne griješim. Prvo sam trebao zauzeti stav i okinuti „na suho“, a onda je trener uzeo metak u ruku, stavio ga u ležište, rekao da zažmirim i napunio pušku. Pitao sam zašto da zažmirim, ali sam zažmirio očekujući da će mi kasnije reći nešto tipa da mi ne špricne nešto u oko ili što ja znam… Razlog je bio puno banalniji smijeh Trener je rekao da pucam i promatrao me. Naciljao sam i počeo polako povlačiti okidač očekujući da puška okine. Probao sam par puta okinuti na suho, ali još nisam stekao osjećaj koliko treba pritisnuti. Došao sam do koljena i pritiskao, ali trebalo je pritisnuti malo jače. Nakraju sam pritisnuo i… ništa. U prvi mah sam pomislio… WTF, prvi metak i već zastoj ??? Tada je trener ponovo repetirao i ubacio metak iz ruke. Pretpostavljam da je ovo bio test da vidi kako ću reagirati prije pucanja pravom municijom. Da li se usudim okinuti bez oklijevanja ili imam strah od pucanja. Baš me zanima pozadina te cijele „probe“, pa ću ga morati malo ispitati o tome. Uglavnom ponovo s pravim metkom. Ista priča, ciljanje, okidanje i BUUUM. Bogme se puška fino trznula. Nisam je stisnuo iz sve snage, ali i da jesam ne bih je mnogo zaustavio. Što se trzaja tiće osjeti se u ramenu i to fino. Poslije sam dobio savjet da ne stavljam kundak u rame, nego nekako na prsa, ali to je bilo kad sam završio, pa nisam imao priliku isprobati. Morati ću provjeriti kako se to točno radi. Uglavnom par puta sam nekako dobro stavio kundak pa nije jako udarilo, a par puta me je maznulo direktno po kosti i nije bilo ugodno (ali nije bilo ni strašno). nut Uglavnom nakon 20 metaka i tri dana kasnije skoro me više i ne boli cry.
Zadatak za prvi put je bio jednom okinuti „na suho“ (na VK pušci nema potrebe za čahurom jer igla udari u prazno i zaustavlja se zadnjim dijelom u zatvaraču, a ne kao kod MK puške. Engleski termin „centerfire“ i „rimfire“ puno bolje opisuju tu razliku), pa jednom opaliti metak. Negdje pred kraj pucanja sam primijetio da kad okidač pređe prvu fazu i dođe do koljena, da se indikator na zatvaraču malo pomakne prije nego daljnjim pritiskom na okidač puška opali. To mi je na početku stvaralo malo problema pa sam ponekad prejako povukao okidač na koljenu, a ponekad nedovoljno. Uglavnom još par puta i mislim da ću se priviknuti na okidanje.
Ono što još ne znam je koliko jako treba stisnuti pušku i trebam li je stisnuti i obrazom. To su sve pitanja za slijedeći put.
Važno je i napomenuti da sam cijeli početak i prvih par ispucanih metaka bio pod nadzorom trenera i da nije bilo mjesta da napravim neku glupost s puškom. Također kad je trener provjeravao nešto na pušci, prije nego ju je uzeo iz mojih ruku, pitao je da li je napunjena (zatvarač je bio zatvoren zbog okidanja „na suho“) i nakon toga je prvo otvorio zatvarač i provjerio osobno da li je puška prazna.

Evo i rezultata.

Prva serija:
Predviđ.PogodakKomentar
1 1NE
2 9NE
3 5NE
4 8NE
5 7NE
6 1
7 4NE
8 7
9 51
10 0NE


Druga serija:
Predviđ.PogodakKomentar
1 0NE
2 4NE
3 0NE
4 6SE
5 3NEprije ovog hitca korekcija ciljnika u lijevo
6 51
7 7
8 51
9 5
10 7


Meta i nije nešto za hvaliti se, ali obzirom da mi je prvi put s nečim ovakvim, nemam ni potrebu za nekim izvanrednim rezultatom. Drago mi je da sam probao, a o rezultatima ću misliti za par treninga.
Meta 1
- 11:03 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>