Kako promašiti devetku

srijeda, 30.06.2010.

Dvadesetdrugi tjedan

Datum (17., 18., 19.06.2010.)

22., 23., 24. trening, 2., 3., 4. trening malokalibarskom puškom.
DisciplinaSer. Z. PuškaZ. PištoljMK puškaUkupno
Broj treninga182424


Ovaj tjedan je bio bogat treninzima. Tri treninga u tri dana. sretan
Pucao sam u jakni, s remnikom. Par riječi o postavljanju remnika. Dio remnika koji ide oko ruke treba stisnuti oko ruke onoliko koliko je moguće, a da ne stvara pritisak oko ruke, tj. stvara neugodu ili prekida cirkulaciju. Prednji dio remnika zakačiti na pušku i namjestiti stav i ruku koja pridržava pušku. Zatim prednji dio remnika treba stegnuti koliko god je moguće, a da ne stvara prevelik pritisak na ruci koja pridržava pušku. Remnik treba biti dovoljno čvrsto stegnut da stabilizira pušku u hvatu i osigura jednak otpor kretanju puške zbog trzaja pri opaljenju.
Prilikom pucanja s remnikom imao sam problema s punjenjem puške. Morao sam spustiti pušku da bih vidio otvor cijevi u koji sam trebao ugurati metak. Obzirom da nije poželjno micati laktove (pogotovo lakat „prednje“ ruke) i micati pušku iz ramena, pokušavao sam puniti tako da sam lijevu podlakticu spuštao do točke kad sam mogao vidjeti otvor cijevi i desnom rukom ugurati metak unutra. No problem s tim je bio da mi je težina puške bila na zglobu lijeve ruke i jako brzo me je zglob počeo jako boljeti, a šaka trnuti. Pokušao sam i ubacivati metak u cijev bez da spuštam pušku i vidim otvor cijevi, te sam „na slijepo“ pokušao metkom napipati otvor cijevi i tako ubaciti metak unutra. No to isto nije bilo dobro rješenje jer sam previše vremena trošio dok nisam nekako napipao otvor cijevi. Ovo je bio velik problem na koji mi se požalio i jedan kolega, ali našao sam i rješenje za isti. Ispred otvora cijevi nalazi se i žlijeb u koji možemo staviti metak i pomicanjem zatvarača ubaciti metak u cijev. Ne moramo rukom staviti metak u cijev. Dovoljno je da otvorim zatvarač i u spomenuti žlijeb smjestim metak bez gledanja. Onda polako zatvaračem guram metak u cijev i ako osjetim otpor stanem (da se ne deformira zrno), popravim metak i dalje zatvaračem gurnem metak u cijev. Ovaj način mi funkcionira bez greške i bez mnogo napora. kiss
Položaj šake koja pridržava pušku je još jedna vrlo važna stvar jer često mi se desi da mi zglob šake utrne ili me boli. Dodatan razlog za to može biti i remnik koji pritišće na zglob šake. Šaka koja pridržava pušku ne bi trebala biti savijena u zlobu već ispružena jer bi tako trebalo biti manje opterećenje oko zgloba i time manje bolova i neugode. Još nažalost nisam našao položaj šake koji uvijek koristim tako da ću na tome trebati još poraditi.
Sada na mete i ostale komentare.

17.06.2010.
Pucano je sa streljivom .22 LR S&B Standard. Puška je Crvena Zastava M56 .22LR.
Pucali smo na „drvene“ mete. U biti to je velika šperploča na koju se stavi pištoljska meta i preko pištoljske mete meta za pušku. Dakle kada promašimo standardnu metu da vidimo gdje je pogodak otišao. nut
Prvih pet metaka je otišlo u samo podnožje mete za pušku. No nisu se nekako grupirali nego su bili više u obliku trokuta sa stranicama od 10 cm. Onda sam onako muški i od oka izvršio korekciju ciljnika za nekoliko crtica pa opet ispucao par komada da vidim da li treba još korigirati (nažalost nemam pojma koliko cm pomaka na meti bi jedan zarez ciljnika trebao napraviti). Na moju sreću bilo je dovoljno da 14 od preostalih 20 metaka završe u 7, 8, 9 i 10 !!! 5 metaka je zbog neke moje greške (koje još nisam svjestan, ali najvjerojatnije je bilo ciljanje u pitanju) završilo dalje u četvrtom kvadrantu Kartezijevog koordinatnog sustava pjeva. Ovdje mi na broj fali jedan metak za koji nisam siguran da li sam promašio cijelu metu (a pištoljska meta nije mala tako da mi nekako ne leži ta mogućnost) ili sam ga smjestio kroz već postojeće veće rupe pa nije ostavio jasan trag. Sve skupa od 19 metaka koji su završili u meti (i znam gdje su pogodili) imam 132 kruga (69,5 %). Kad bih mogao izbaciti ovih 5 „zalutalih“ dobio bih 82,9 % no to je brojka o kojoj još mogu samo sanjati i ovo je rezultat sretnih okolnosti. Kad počnem tako gađati svaki put onda možemo pričati o napretku njami
Meta 1

U drugu metu je išlo „samo“ 18 metaka.
Ovaj put je samo jedan završio u bijelom, ali se grupa ipak malo proširila van kruga 7.
U 18 metaka sam skupio 125 krugova. 69,4% Nije loše, ali očito može i bolje. naughty
Meta 2

18.06.2010.
Pucano je sa streljivom .22 LR S&B Standard. Puška je Crvena Zastava M56 .22LR.
Po običaju nakon dobrih rezultata dolaze nešto lošiji. Obzirom da jučerašnje rezultate smatram dobrima, ovi bi bili nešto lošiji. S druge strane možda je ovo jednostavno odraz nešto težih dana na poslu. Kako god bilo u 20 metaka jedan promašaj, jedna dvojka i ostalo u crno. 129 krugova od 200 mogućih. 64,5 %.
Meta 1

U slijedeću metu samo 10 metaka. 62 kruga i 62%.
Meta 2

19.06.2010.
Pucano je sa streljivom .22 LR S&B Standard (prvih 20 komada) i SK Standard Plus (drugih 20 komada). Puška je Crvena Zastava M56 .22LR.
Danas je zadnja priprema za natjecanje i zadnje dvije mete će biti pucane s municijom koja bi trebala biti bolja. Također, danas sam prešao s drvenih meta na limene kutije u koje se stavljaju trake meta i pomiču sa streljačkog mjesta pomoću gumbića. Zeleni gumb pomiče metu prema dolje, a crveni je može pomaknuti za koji centimetar gore. To je značilo i donekle promjenu točke ciljanja jer sam do sada ciljao u spoj mete za pušku i mete za pištolj. Sada bi točka ciljanja trebala biti donji rub limenog okvira, a meta bi trebala biti centrirana u tom okviru.
Prva meta je bila grozno otpucana. Šarao sam po cijelom gornjem dijelu mete. Nakon osmog metka sam napravio korekciju dvije crtice prema dolje i spustio se ispod centra otprilike onoliko koliko sam prije bio iznad.
Predviđ.PogodakKomentar - .22 LR SB STANDARD
1 13
2 012
3 51
4 310
5 512
6 41
7 512
8 75
9 55korekcija 2 crtice dolje
10 46

Meta 1
39/100 = 39%

Nakon zadnja dva metka na prošloj meti napravio sam korekciju za jednu crticu gore i onda me krenulo bolje. smokin
Predviđ.PogodakKomentar - .22 LR SB STANDARD
1 810korekcija 1 crtica gore
2 67
3 83
4 89
5 85
6 93
7 56
8 98
9 76
10 88

Meta 2
76/100 = 76%

Na trećoj meti sam prešao na Lapua Standard Plus streljivo (u biti SK Standard Plus, ali riječ je o istom streljivu).
Bio sam vrlo zadovoljan ovom serijom. Pogotovo ovom grupicom devetki blizu centra. Štoviše, toliko sam se zanio da sam osmi metak vrlo dobro puknuo. 8 dolije lijevo. Jedino nisam primjetio da je bila u pitanju tuđa meta. zubo
Predviđ.PogodakKomentar - SK Standard Plus
1 612
2 912
3 75
4 68
5 81
6 88
7 55
8 912
9 pogodio sam 8 dolje lijevo, ali u tuđu metu ….
10 102

Meta 3
68/90 = 75,6% --- 76/100 = 76% --- 68/100 = 68%

Zadnja meta je isto bila zadovoljavajuća. Malo sam grupu raširio vodoravno, ali nije strašno.
Predviđ.PogodakKomentar - SK Standard Plus
1 88
2 87
3 69
4 79
5 812
6 73
7 912
8 53znao sam da će biti loš hitac jer sam imao problema i sa ciljanjem i s okidanjem
9 103
10 99

Meta 4
77/100 = 77%

Zaključak ova tri dana svodi se na slijedeće:

1. Paziti na pravilan stav i slijepu provjeru.
2. Pri ciljanju fokusirati prednji ciljnik.
3. Treba steći i zapamtiti sliku dobrog pogotka, tj. sliku ciljnika i mete prije okidanja tako da se ubuduće može okidati kad se stvori takva „dobra“ slika.
4. Pucati polako i smireno zbog pucanja, a ne rezultata.
5. Kad krenu dobri rezultati zapamtiti što se radi i na koji način, te prestati i pokušati ponoviti sve na isti način kako bi se opet postigao dobar rezultat.

Dakle ponavljaju se iste stvari kao i za zračnu pušku yes
- 00:06 - Komentari (4) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>